|
发表于 2015-1-23 19:12:03
|
显示全部楼层
本帖最后由 a060627s 于 2015-1-23 19:14 编辑
1.1.2. На самолете установлена система дистанционного управления (СДУ), которая наряду с обеспечением нормальной продольной устойчивости самолета на дозвуковых скоростях полета обеспечила также его высокую маневренность при сохранении хорошей устойчивости и управляемости во всем эксплуатационном диапазоне высот и скоростей полета.
1.1.2. On the plane a system of support control or СДУ, which provides a longitudinal stability plane speeds subsonic flight and at the same time allows a high maneuverability maintaining good stability and governance all envelope operative flight is installed of speeds and altitudes.
这里已经说了纵向控制的有增稳 也就是pitch轴的增稳 稳定的程度暂时无法找到数据说明 但是苏联的试飞员飞过Su27后说这是他飞过最舒服的飞机(见视频https://www.youtube.com/watch?v=yZvMljUNCeU) 足以说明其优秀的操纵特性
这手册只是飞行操作手册 并不详细介绍飞机如何内部控制的原理 这些都是让飞行员有个大致的了解
至于更详细的部分包括原理 ED的DCS Su-27手册上倒是写的很清楚 只是我看ED的手册关于纵向控制通道的内容后感觉 ED模拟的完全和他手册上描述的相反。。。
见ED手册正文17页:
The fighters operational in Air Force regiments were sometimes designated Su-27S, while those in ADF units - Su-27P. However, on the whole they were virtually same aircraft
Su27P就是Su27S 至于Su27SK是Su27S的出口型 |
|